Archív kategorií: Recenzie áut

Audi Q7 (2005 – 2015) recenzia jazdeného auta

Audi Q7: Mastodont, mamut, obor, tyranosaurus. Aj takéto názvy dostalo toto SUV od Audi, aj napriek tomu, že stále nepatrí medzi najväčšie auta sveta. Medzi najväčšie SUV však áno. Prekonávajú ho už len americké, ruské off-roady či dokonca Kanadský Conquest. Keď konkurencia v mene Mercedes uviedla v roku 1997 na trh model ML tak na to BMW odpovedalo o rok neskôr uvedením modelu X5. Pokračovať v čítaní

Ford Focus MK3 (2011 – súčastnosť) recenzia jazdeného auta

Pod obchodným menom Focus vyrába Ford automobil nižšej strednej triedy už od roku 1998. V tej dobe došlo k zmene úspešného názvu z Escort, čo sa v konečnom dôsledku ukázalo ako dobrý obchodný ťah. Ale predsa nešlo až tak o meno. Focus prvej generácie si ľudí získal úplne novým dizajnom a hlavne vo svojej triede skvelými jazdnými vlastnosťami. Jeho podvozkovú platformu využívali aj ďalšie známe automobilky pri svojich modeloch. Pokračovať v čítaní

VW Passat B7 (2010 – 2015) recenzia jazdeného auta

volkswagen-passat-r-line

VW Passat B6 nepatril k vydareným a spoľahlivým autám. Volkswagen sa napriek tomu rozhodol postaviť nový model s označením B7 na základoch predošlej generácie. Ostal tak základ karosérie, nápravy a interiér. Zmeny sa týkajú hlavne vzhľadu predného, zadného čela a pár detailov. Hlavne teda šlo o použitie overenej techniky, ktorú výrobca vylepšil. B7 bol vyrobený znova v troch karosárskych verziách sedan, Variant a štýlové CC. Pokračovať v čítaní

Opel Insignia (2008 – súčastnosť) recenzia jazdeného auta

opel-insignia-opc-1322883412-4766

Opel modelom Insignia potreboval vylepšiť rokmi pošramotenú povesť v strednej triede vozidiel. Vectra v troch generáciách nepatrila k tým najspoľahlivejším autám a navyše ju trápila korózia a kvalita spracovania interiéru tiež bola na strednú triedu horšia oproti konkurencii. Insignia prišla na trh v roku 2008 v typických troch karosárskych verziách ako sedan, päťdverový liftback a kombi Sports Tourer.
Pokračovať v čítaní

Škoda Octavia II (2004 – 2013) recenzia jazdeného auta

2010-skoda-octavia-rs (1)

Škoda sa po dlhých rokoch rozhodla oživiť meno Octavia. Meno, ktoré je dnes známe aj úplnému laikovy počnúc malými deťmi. Z technickou vybavenosťou Golfa IV sa jej oživenie podarilo nad očakávania a Octavia I tak bola hitom predaja nižšej strednej triedy nie len v Čechách a na Slovensku ale aj v zahraničí. Dizajnéri a konštruktéri tak mali neľahkú úlohu. Pokračovať v čítaní

Citroen C5 III (2008 – súčastnosť) recenzia jazdeného auta

citroen-c5-ii-[1534]

Odkedy je Citroen v koncerne PSA hrá popri Peugeote druhé husle. Tak tomu je aj v prípade modelu C5, ktorý oproti 508 používa zastaralejšiu techniku. C5 tretej generácie bola uvedená na trh v roku 2008. Označenie III je však v podstate nekorektné na koľko C5 II bol len facelift prvej generácie. Marketing však musel zohrať silnú úlohu, pretože cé päťka prvej generácie nebol vôbec vydarený model. To až facelift napravil zásadné nedostatky a poruchy, ktoré mal. Tretia generácia prišla s radikálne iným designom. Treba však uznať, že veľmi vydareným a v Nemecku bol dokonca ocenení ako auto roka. Pokračovať v čítaní

Peugeot 508 (2010 – súčastnosť) recenzia jazdeného auta

19

Peugeot mal v roku 2010 neľahkú úlohu, napraviť svoju pošramotenú reputáciu kvality v strednej triede. Peugeot 407 narobila a stále aj robí svojím majiteľom riadne vrásky na čele a častejšie návštevy servisu ako pri konkurencii sú bežné a to či sa jedná o spotrebný materiál alebo problémy s elektronikou či neočakávanými poruchami. Natrafiť na málo poruchový model je skôr výnimka ako pravidlo.

Táto recenzia je o nástupcovi 407 a z časti aj 607 keďže jej výroba skončila. 508 znie označenie modelu, ktorý teda mal ťažkú úlohu. Jeho spoľahlivosť sa musela zlepšiť rovnako ako jazdný komfort, jazdné vlastnosti a kvalita použitých materiálov, pretože musel spĺňať požiadavky klientov vyššej strednej triedy tzv bussines class. Pokračovať v čítaní