Výskum odhalil, ktoré farby áut sa stávajú účastníkmi nehôd najčastejšie

Zatiaľ čo väčšina ľudí sa domnieva, že hlavným dôvodom, prečo sa autá účastnia dopravných nehôd, je smola, najnovší výskum spoločnosti carVertical, ktorá sa zaoberá spracovaním automobilových údajov, dokazuje, že na vine je niečo iné.

Zatiaľ čo väčšina ľudí sa domnieva, že hlavným dôvodom, prečo sa autá účastnia dopravných nehôd, je smola, najnovší výskum spoločnosti carVertical, ktorá sa zaoberá spracovaním automobilových údajov, dokazuje, že na vine je niečo iné. Niektoré farby vozidiel sú zrejme účastníkmi nehôd častejšie ako iné. Keďže existuje súvislosť medzi výberom farby vozidla a jazdným štýlom, štúdia odhalila, ktoré farby sú z hľadiska bezpečnosti najbezpečnejšie.

Hnedé a žlté autá sa častejšie stávajú účastníkmi nehôd

Výber farby auta závisí od osobného vkusu, dostupnosti, ceny a trendov na trhu. Väčšina vodičov však uprednostňuje skôr neutrálne farby, ako je šedá, ktoré na hodnote strácajú oveľa pomalšie ako jasné farby.

Spomedzi všetkých vozidiel sa hnedé autá najčastejšie stávajú účastníkmi nehôd (51 %). Hoci vodiči hnedých áut uprednostňujú spoľahlivosť, luxus a pohodlie, pred nehodami ich to neochráni.

Vodiči, ktorí si vyberajú žlté autá, chcú byť centrom pozornosti. Pretože sú plní energie, príliš nešetria plynom a radi šliapu na pedál – až 50,6 % všetkých žltých vozidiel preverených na carVertical malo záznam o poškodení. V tesnom závese za žltou farbou nasleduje červená so 49,8 %.

Žltá a červená farba sa častejšie vyskytujú na športových vozidlách, čo naznačuje, že ich majitelia milujú rýchlosť a často sa neboja riskovať.

“Neexistuje priama súvislosť medzi farbou vozidla a jeho historickou mierou poškodenia, alebo priemerným výkonom motora. Možno však usudzovať, že všetky tieto farby s najvyššou historickou mierou nehodovosti si často vyberajú vodiči, ktorí chcú vyčnievať z davu. Snáď si môžu dovoliť trochu viac riskovať pri každodennom dochádzaní do práce,” vysvetľuje Matas Buzelis, odborník na automobily zo spoločnosti carVertical.

Prečo sú autá vďaka jasným farbám bezpečnejšie?

Vodiči, ktorí si vyberajú autá jasných farieb, sú často vnímaní ako výstrední. Žiarivé farby sa však považujú aj za bezpečnejšie, pretože takéto vozidlá sú lepšie viditeľné za zlého počasia alebo pri slabom osvetlení.

Biele alebo žlté autá vyniknú oproti okoliu, takže si ich chodci a ostatní vodiči ľahšie všimnú. Naopak to platí pre tmavošedé alebo čierne vozidlá, ktoré môžu byť v daždi ťažko viditeľné.

Svetlejšie autá sú tiež lepšie viditeľné v noci, čo zvyšuje bezpečnosť ich majiteľov. Hoci oranžová farba nie je na trhu s ojazdenými vozidlami úplne bežná, automobiloví odborníci ju označujú za dobrú voľbu pre tých, ktorí chcú byť na ceste dobre viditeľní.

Podľa výskumu spoločnosti carVertical sa za najbezpečnejšie farby považujú svetlošedá (44,7 %) a biela (44,5 %), čo značí, že tieto autá končia menej často pri nehodách. Hoci štatistiky nehodovosti závisia od mnohých faktorov, napríklad od stavu vozovky a intenzity premávky, výber konkrétnej farby môže vodičom pomôcť zostať v bezpečí na cestách.

O spoločnosti carVertical

Spoločnosť carVertical je zabehnutá firma poskytujúca informácie o histórii vozidiel. Získava údaje z viac ako 900 registrov a databáz po celom svete a poskytuje komplexné informácie, ktoré zákazníkom pomáhajú robiť informované rozhodnutia pri kúpe a výbere ojazdených vozidiel. Spoločnosť carVertical pôsobí v 27 krajinách a jej pôsobnosť siaha do väčšiny Európy, USA, Mexika a Austrálie. V roku 2022 spoločnosť zaznamenala rekordné tržby vo výške 23,3 milióna EUR, čo je o 30 % viac ako v roku 2021. Za povšimnutie tiež stojí, že denník Financial Times ocenil spoločnosť carVertical vo svojom rebríčku FT 1000 ako jednu z najrýchlejšie rastúcich spoločností v Európe v roku 2023. Okrem prehľadných reportov je poslaním spoločnosti zvyšovať štandardy a kvalitu na trhu s ojazdenými vozidlami.

O Matasovi Buzelisovi

Matas Buzelis je automobilový expert v spoločnosti carVertical, ktorá sa venuje poskytovaniu prehľadov histórie vozidiel po celom svete. Pred viac ako 10 rokmi Matas začínal ako automobilový novinár v oblasti ojazdených vozidiel. Okrem toho zastával funkcie v oblasti vývoja a komunikácie v odvetví inzercie v doprave. Popri práci pre carVertical je zakladateľom a prezidentom združenia Association of Automotive Intelligence. Hlavným cieľom tejto asociácie je podporovať spoluprácu medzi spoločnosťami a vládnymi agentúrami, a to všetko v snahe priniesť väčšiu transparentnosť do automobilového priemyslu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *