Viete čo zvyšuje a čo znižuje cenu vášho auta pri jeho predaji?

Iste ste počuli, alebo ste mali vy sami skúsenosť, že sa jedno auto predalo za týždeň a ďalšie sa predávalo aj dva roky a ďalšie sa nepredalo vôbec alebo úplne pod cenu. Zamýšľali ste sa nad tým prečo to tak bolo? Samotnú úspešnosť predaja vozidla, dobu za akú sa predá a samotnú cenu za ktorú je vozidlo predané ovlyvňuje veľmi veľa faktorov. Rozdeľujú sa do dvoch skupín:

  1. Veci ktoré nevieme ovplyvniť, t.j. nemáme vplyv na požiadavky samotného kupcu, na jeho predstavu o samotnom aute, atď. Jednoducho myslenie ľudí a samotný vývoj trhu nezmeníme.
  2. Faktory na ktoré máme vplyv a dosah. Sú to veci, na základe, ktorých vieme ovplyvniť predaj vozidla a jeho samotný úspech. My sme ich spísali do dvoch skupín a to faktory a veci, ktoré cenu auta a úspešnosť predaja zvyšujú a tie ktoré znižujú.

Veci a faktory , ktoré zvyšujú cenu auta a ktoré zvyšujú úspech a urýchlujú samotný predaj:

  • Klimatizácia
  • Pekná farba laku najlepšie metalíza s čo najmenším rozsahom poškodení
  • Ťažné zariadenie
  • ALU disky
  • Sezónne prezutie
  • Riadne vyplnená servisná knižka
  • Jasná a overiteľná servisná história
  • Jasný a overiteľný pôvod vozidla
  • Skutočnosť, že ste prvý majiteľ auta
  • Skutočnosť, že auto nebolo nikdy havarované
  • Auto po nefajčiarovi
  • Ekonomické auto

Veci a faktory , ktoré znižujú cenu auta a ktoré znižujú úspech a spomaľujú samotný predaj:

  • Nejasná servisná história, zanedbaná údržba
  • Vážna havária v minulosti
  • Väčší počet bývalých majiteľov auta
  • Skutočnosť, že auto bolo dovezené zo zahraničia
  • Neatraktívna farba
  • Veľké množstvo škrabancov a poškodení na laku vozidla
  • Podpriemerná výbava auta
  • Opotrebovaný interiér
  • Lakované diely
  • Korózia karosérie
  • Špinavý interiér a exteriér
  • Vysoký obsah motora a veľká spotreba paliva
  • Vysoký vek auta

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *